Rolgordijnen op maat en Media

Je bent producent van Rolgordijnen op maat en hoe ga je dat in de media bekend maken.

Rolgordijnen zijn een populaire raamdecoratie. Ze zijn immers uiterst functioneel en je kunt ze gemakkelijk toepassen als zonwering, privacy en lichtbrekende factor. Je kunt rolgordijnen in drie belangrijke categorieën indelen. Dit zijn:

Transparantie rolgordijnen

Deze zijn doorzichtig en worden als een soort glasgordijn gebruikt. Het licht wordt gefilterd en als je een kleur kiest wordt deze door het binnenkomende licht geprojecteerd op de inrichting.

Semi transparante rolgordijnen

Deze zijn vaak wel lichtdoorlatend maar ondoorzichtig.

Verduisterende rolgordijnen

Ideaal voor slaapkamers omdat de stof geen licht doorlaat.

Hoe gaan consumenten die een rolgordijn willen kopen je vinden en op je website vinden wat ze willen?

Dat is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er komt nogal een sterk staaltje van marketing om de hoek kijken. Verkoop je rolgordijnen online zoals rolgordijn.com dan moet je je helemaal verplaatsen in de huid van de consument.  Bij bovengenoemde website hebben ze dat heel goed gezien. De site is overzichtelijk en je kunt het gewenste rolgordijn via allerlei wegen vinden. Naast categorieën zoals we hierboven beschreven, kun je niet alleen zoeken op kleur, naar ook op ruimte in huis. Zo heeft een klant altijd meteen een goed overzicht.

Dan is de vindbaarheid bij google natuurlijk heel belangrijk. Google beloont goede content, maar daarmee alleen kom je er niet. Er zal een duidelijke strategie moeten komen met betaalde advertenties en goede natuurlijke zoekresultaten. Het was nog nooit zo moeilijk om bij google op pagina 1 te staan.

Goede klantenservice

Een groot stuk marketing ligt bij de klantenservice. Deze moet onberispelijk zijn waardoor consumenten vaker een positieve review achterlaten. Dan het hele proces van de aankoop tot aflevering én after sales hoort in één goed media verhaal gebracht te worden. Dat schept vertrouwen en zó kun je als bedrijf verder bouwen.